Senior Live

Het rock ‘n’ roll festival – WILL’S HOEKJE

Posted by
/ /

Om 6 uur in de ochtend waren we opgestaan voor de excursie naar het Kangaroo eiland. We moesten om 8 uur bij de ferry zijn die ons naar dit eiland bracht. De bus die ons naar de boot bracht stopte vlak voor ons motel. Vandaar was het nog anderhalf uur rijden. Op het eiland stapten we ook weer in een bus die ons naar alle mooie en bezienswaardige plekken bracht, die je kunt teruglezen in mijn vorige blog: Onze reis down under.

Gelukkig hadden we een paar boterhammen meegenomen want de eetgelegenheden waren dun bezaaid. Om acht uur ‘s avonds kwamen we van de boot en hoopten we in het café bij de haven iets te kunnen eten, voordat we weer de bus in moesten die ons naar het motel zou brengen. Helaas was er niet veel te krijgen en er was een buslading met hongerige mensen, dus dringen geblazen. Uiteindelijk scoorden we een simpele boterham: alles beter dan niks.

In het motel aangekomen waren we zo vreselijk moe dat we al om half tien meteen ons bed in doken. We lagen er nauwelijks in toen we werden opgeschrikt door een oorverdovend lawaai. Dat bleek van een band te zijn die precies onder onze kamer begon te spelen. We zaten meteen rechtop en moesten ons aan de rand van het bed vasthouden om er niet uit te trillen. Urenlang speelde die band rock nummers uit de jaren 60, hartstikke leuk maar niet als je probeert te slapen. Ernstig gefrustreerd worstelden we ons door de nachtelijke uren heen en eindelijk om een uur of twee stopte de band met spelen. Daarmee was het nog niet over want de feestende massa was nog niet van plan om naar bed te gaan. Door de muren van bordkarton kwam elke zucht onze kamer binnen. Toen het diep in de nacht rustig werd konden wij eindelijk onze ogen dichtdoen.

De volgende dag verplaatste het feest, het Victor Harbor Rock ‘n’ Roll festival zich naar het plein waar de hele goegemeente zich had verzameld. Dames gekleed in schitterende jurken en heren met vetkuiven dansten op muziek uit de jaren 60. Het hele stadje was omgetoverd in zestigerjaren stijl. Veel oude auto’s, kraampjes met petticoats en cowboy hoeden. Ondanks ons korte nachtje konden we hier toch wel van genieten.

Nog meer mooie foto’s bekijken? Die zijn te vinden op de Facebookpagina van het Victor Harbor Rock ‘n’ Roll Festival